Hoe je verloren gewicht behoudt

Je verloren gewicht behouden is 1 van de grootste uitdagingen. Gewicht verliezen is op zich relatief gemakkelijk. Voor de meeste mensen is dat niet het probleem, maar het probleem is de rebound erna. Ze komen terug bij tot hetzelfde gewicht of soms zelfs meer dan er voor! Ik geef je in deze blog enkele tips die je kan helpen om je gewicht te behouden.


Leer over voeding


Kennis over metabolisme kan je helpen om je gewicht te behouden. Weten wat je eet, hoeveel je eet en hoe je metabolisme zich aanpast gaan je helpen om bewuster om te gaan met het proces van afvallen en gewichtsbehoud. Neem dus een goede coach onder armen die jou die zaken kan leren! Ik ben zelf een coach die niet graag mensen betutteld, dus ik leer mensen graag wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen zodat ze in de toekomst empowered zijn om zelf hun proces in eigen handen te nemen. Dit is echter wel een zeldzaamheid. Veel coachen zijn bang om zaken te verliezen als ze hun cliënten te veel leren, maar eerlijk gezegd heb ik liever een korte en tevreden klant, dan één die gewoon blijft maar eigenlijk niks leert en geen goed gevoel heft bij het proces. Zoek dus iemand uit die je het kan leren of ga op zoek op het internet naar goede informatie en of boeken van erkende!! coaches en wetenschappers in de industrie, waar je ook veel uit kan leren.


Omring jezelf met mensen die eenzelfde doel hebben


Als je start aan een dieet, maar je wordt continu in verleiding gebracht door je partner, collega's, vrienden om te drinken/eten, helpt dat je zaak niet echt. Ze zullen je misschien ook zeggen dat je helemaal niet hoeft af te vallen, en zullen misschien zelf ook niet zo actief bezig zijn met hun eigen gezondheid en gewicht. Op zich is dat ok, iedereen moet die keuze voor zichzelf maken, maar als jij kiest om te werken aan je gezondheid en gewicht, dan is het wel belangrijk dat je vrienden die keuze ook respecteren. Wat mij alleszins heeft geholpen, is om mensen te zoeken in een fitness-minded omgeving die gelijkaardige doelen hebben zoals mij. Het helpt mij focussen en ik voel me dan niet als de enige 'idioot' die ermee bezig is.


Creëer goede gewoontes


Het is belangrijk dat je mindset veranderd als het gaat om voeding. Als het gedrag dat geleid heeft tot gewichtstoename niet veranderd, is de kans groot dat je gewicht terug komt na het volgen van een dieet. Inzicht krijgen in welk gedrag tot het gewichtstoename leidt en daar aanpassingen in maken is DE sleutel tot een blijvend gewichtsresultaat! Iedereen gaat op zoek naar de gemakkelijkste snelste manier om af te vallen, maar net daarom faalt het iedere keer met een jojo effect tot gevolg, wat uiteindelijk nog slechter is voor je gezondheid.


Begrijp dat het veranderen van gewoontes een leer proces is en veel inspanning vraagt van jezelf. Daarom is het hebben van een goede coach die je daarin ondersteunt ook belangrijk! Een duidelijk stappenplan met concrete acties waarbij je stap voor stap werkt aan die nieuwe gewoontes zal je uiteindelijk opzetten voor een levenslang succes!

Grow 4 Health

Contact opnemen

Volgen

+32497689055

©2019 door Grow4Health.